Effect van nascholingen Wetenschap en Techniek (onderzoek)

Onderwijs in wetenschap en techniek staat hoog op de beleidsagenda. Leerlingen moeten op de basisschool meer leren over wetenschap en techniek: kennis én vaardigheden als ontdekkend en onderzoekend leren. Het is aan de leraren om hen dit bij te brengen. Natuurlijk doen zij dit niet zomaar even er bij: dat vraagt bij- en nascholing. Maar wat is het uiteindelijke effect hiervan op de onderwijspraktijk? Beklijft het?

In het Tijdschrift voor Didactiek der β-wetenschappen (een uitgave van de Vakgroep Natuurkunde-Didactiek van de Universiteit Utrecht) doen Thomas van Eijck en Ed van den Berg verslag van een voorlopige evaluatie van deze professionaliseringstrajecten in de regio Amsterdam. De auteurs zijn werkzaam bij het Expertisecentrum Wetenschap & Techniek Noord-Holland en Flevoland, Hogeschool van Amsterdam.

Lees hier het gehele artikel Effecten van nascholingen Wetenschap en Techniek in het Primair Onderwijs in de regio Amsterdam.

Bron: Thomas van Eijck en Ed van den Berg in Tijdschrift voor didactiek der β-wetenschappen, jrg. 28 (2011) nr. 2, p. 3-20

Tidak ada komentar:

Posting Komentar