"Hoe kunnen we ICT integreren in de lerarenopleiding? Die vraag stond centraal in de bijeenkomst die Gerard Dummer onlangs verzorgde op Driestar Hogeschool. Hij vertelde over zijn ervaringen op Hogeschool Utrecht (Pabo Amersfoort).
Gerard had een aantal invalshoeken voorbereid: vanuit een voorbeeldopdracht theoretische concepten toelichten, twee modellen voor ICT-integratie in de lerarenopleiding, vanuit een opleidingsdidactiek nadenken over ICT-integratie en laten zien van praktische voorbeelden van hoe je ICT zou kunnen integreren.
In de bijeenkomst is gekozen voor de invalshoek van de opleidingsdidactiek en de praktische voorbeelden. Het was voor het eerst dat Gerard m.b.v. opleidingsdidactiek heeft aangegeven hoe je studenten ICT-competent kunt maken. Hij heeft hierbij gekozen voor het concern based model van Fuller en Brown. In deze presentatie vind je die op dia 64 tot en met 70."
Bron: Gerard Dummer op gerarddummer.nl op 21 juni 2012
Gerard had een aantal invalshoeken voorbereid: vanuit een voorbeeldopdracht theoretische concepten toelichten, twee modellen voor ICT-integratie in de lerarenopleiding, vanuit een opleidingsdidactiek nadenken over ICT-integratie en laten zien van praktische voorbeelden van hoe je ICT zou kunnen integreren.
In de bijeenkomst is gekozen voor de invalshoek van de opleidingsdidactiek en de praktische voorbeelden. Het was voor het eerst dat Gerard m.b.v. opleidingsdidactiek heeft aangegeven hoe je studenten ICT-competent kunt maken. Hij heeft hierbij gekozen voor het concern based model van Fuller en Brown. In deze presentatie vind je die op dia 64 tot en met 70."
Bron: Gerard Dummer op gerarddummer.nl op 21 juni 2012
Tidak ada komentar:
Posting Komentar