- ± 10% van de basisscholen wordt vanaf groep 1 het vak Engels gegeven
- ± 600 van deze scholen bij het Europees Platform geregistreerd staan als vvto-school (vroeg vreemdetalenonderwijs)
- de examens in het VO zwaarder worden
- er voor het eind van de onderbouw vo voor niveaus voor de kerndoelen (tussendoelen) worden ontwikkeld
 In dit boek wordt naast de didactiek van Engels in het basisonderwijs een actueel beeld geschetst van leerlijnen tot en met de brugklas. Daarnaast wordt er gewerkt met het ERK en scenario's voor Engels in het basisonderwijs, toetsing en evaluatie. Ook de docent Engels in de onderbouw vo kan hier zijn of haar voordeel mee doen.
In dit boek wordt naast de didactiek van Engels in het basisonderwijs een actueel beeld geschetst van leerlijnen tot en met de brugklas. Daarnaast wordt er gewerkt met het ERK en scenario's voor Engels in het basisonderwijs, toetsing en evaluatie. Ook de docent Engels in de onderbouw vo kan hier zijn of haar voordeel mee doen.  In tien hoofdstukken komen de verschillende aspecten van Engels in het basisonderwijs aan de orde. Aan de hand van de beschikbare kennis over het leren van (vreemde) talen worden de didactische principes van het geven van Engels uitgelegd. Aan bod komen het vierfasenmodel, verschillende taaldidactieken en recente ontwikkelingen zoals vvto en CLIL. In het onderdeel 'Hoe doe je dat in de praktijk?' wordt een link gelegd van de theorie naar de praktijk. De talrijke uitgewerkte voorbeelden zijn direct toepasbaar in de les.
De collecties van de studiecentra van Pabo Arnhem en het Gymnasion beschikken over exemplaren van dit boek. Check hier of de boeken momenteel aanwezig zijn.
Bron: E-mail van Joke Schokkenbroek van 30 november 2011
Tidak ada komentar:
Posting Komentar