'Wetenschappelijke doorbraken de klas in! Angst, Grafeen en Denkbeelden over het begin' (boek)

Nieuw boek!

"Hoe stimuleer je een onderzoekende houding bij basisschoolleerlingen? Hoe laat je ze zien wat de wereld van wetenschap en techniek hen te bieden heeft en welke rol zij kunnen vervullen in de door techniek gedreven samenleving? Om kinderen te interesseren voor de wetenschap is het van belang om ze al op jonge leeftijd kennis te laten maken met onderzoek. Het boek 'Wetenschappelijke doorbraken in de klas' biedt inspiratie en concrete handvatten aan leraren om zelf met wetenschap in de klas aan de slag te gaan."

Klik hier voor de vindplaats en beschikbaarheid van dit boek bij de studiecentra van de HAN.

Bron: Christina Piovesan op bibliotheek.zuyd.nl, 12 april 2012


"Waar was ik toen ik er nog niet was?'Ruim 300 basisschoolleerlingen in de regio Gelderland hebben 6 tot 8 weken aan een van deze projecten gewerkt. Ze zochten antwoorden op vragen als: Als je iets voelt en je weet niet was het is, gaat je hart dan sneller kloppen? (zie filmpje hiernaast) Zijn meisjes banger voor spinnen dan jongens? Waar was ik toen ik er nog niet was? Hoe groot is een atoom? Geleiden kleurpotloden stroom? Ze stelden zelf vragen, maakten een onderzoeksplan en bedachten experimenten die gedaan konden worden in de klas. Zo leerden de kinderen die denkbeelden over scheppingsverhalen onderzochten dat het scheppingsverhaal niet in elke cultuur hetzelfde is en dat je zelfs in dezelfde cultuur een verschillend beeld kunt hebben over het ontstaan van de wereld."

Lees hier het gehele verhaal.

Klik hier voor de vindplaats en beschikbaarheid van dit boek bij de studiecentra van de HAN.

Bron: ru.nl, 20 januari 2012


Tidak ada komentar:

Posting Komentar