De aanleiding voor dit positieve protocol waren bestaande social media protocollen voor het onderwijs die, naar onze smaak, vanuit een te negatieve invalshoek waren opgesteld. Bovendien stelden wij ter discussie of een protocol überhaupt nodig is voor elke school.

Een social media wijze school ziet het als haar verantwoordelijkheid om kinderen te leren de voordelen van sociale media te benutten alsmede de nadelen bespreekbaar te maken. Bovendien ziet de school de kansen die sociale media bieden om de school te profileren in haar markt en om de communicatie met belanghebbenden toegankelijker en interactiever te maken.
Het protocol is gestoeld op wat wij de drie pijlers van social media voor scholen noemen:
- Profilering: hoe kan social media ingezet worden om een bijdrage te leveren aan de profilering/het imago van de school?
- Communicatie: hoe kan social media ingezet worden om de communicatie met, en daarmee de betrokkenheid van, de verschillende doelgroepen in en om de school te versterken?
- Curriculum: hoe kan social media een structurele plek krijgen in het curriculum van de school?
Download hier het Positief Social Media Protocol"
Bron: Thijs van de Reep en Linda Vonhof op socialmediawijs.nl, 17 januari 2012
Lees ook: http://citra-lestari-bunga.blogspot.com/2012/01/het-positieve-social-media-protocol.html
Tidak ada komentar:
Posting Komentar